SiteMap Print Send
   زنان و مديريت

 

این سوال که آیا زنان مدیران خوبی هستند یا اینکه مدیریت هم از حوزه های ممنوعه برای زنان به شما می رود ، سوالیه که به ذهن خیلیا تا حال رسیده . برای من که حدود نصف همکلاسیهام خانم هستن و بعضا دانشجو های مستعد و قوی هستند ، این سوال به نوعی مطرحه ، احتمالا هنگام استخدام زنان به عنوان مدیر باز این سوال مطرحه ، مطلب زیر به نوعی این تعصب و پیچیدگی رو کمتر می کنه، اگه نظری دارید ممنونم مطرح کنید که در موردش بحث کنیم .

مدير اقتصادي شركت آلكاتل قدرتمندترين زن اقتصادي جهان شد

نشريه اقتصادي فورچون ، نام پنجاه نفر از قدرتمندترين زنان تاجر و مديران ارشد اقتصادي جهان در سال 2006 را منتشر كرد كه سه نفر اول آن فرانسوي هستند.



به گزارش خبرنگار فارس از شرق آسيا، پاتريسيا روسو در حالي رتبه اول را در ميان زنان اقتصادي برتر جهان از آن خود كرده است كه وي در رده بندي سال گذشته هيچ جايگاهي نداشته است.
روسو مدير اقتصادي شركت آلكاتل لوسنت مي باشد كه طي سال گذشته با مديريت او اين كمپاني به بزرگترين كارخانجات مخابراتي جهان مبدل شده است.
آنه لافورژن نفر دوم ، مديريكي از بزرگترين كمپاني هايي است كه در زمينه انرژي هسته اي فعاليت مي كند.
وي كه سال گذشته در رده اول اين ليست قرار داشت جايش را به هم وطن خود داده است.
نفر سوم هم آنه ماريا ايدراك نام دارد كه وي نيز امسال براي اولين بار نامش در بين پنجاه زن قدرتمند اقتصادي جهان به چشم مي خورد.
وي هم اكنون رياست راه آهن سراسري فرانسه را بر عهده دارد.
بر اساس اين گزارش رتبه هاي بعدي را ليندا كوك ، مدير عامل رويال داچ شل هلند و مارجري اسكاردنيو ، مدير عامل شركت پيرسون انگليس از آن خود كرده اند.
قوي ترين زنان اقتصادي و تاجر در آسيا ، متعلق به كشور چين هستند جايي كه شي كي هوآ كه سال گذشته رتبه دوم جهاني را در اختيار داشت ، امسال به رده ششم نزول كرده است.
وي مدير عامل كمپاني بائوستيل مي باشد.
بر اساس اين گزارش هم وطن او ماريما نيز كه مديرعامل شركت لنوو در رده دهم رده بندي قرار گرفته است.
يك زن از اهالي كشور تركيه ، به نام گولوسابانچي كه مالك شركت هلدينگ سابانچي است رده يازدهم را به خود اختصاص داده است.
در ميان كشورهاي مسلمان علاوه بر ساوانچي نام لوگنا اولايان مالك موسسه مالي لوبايان از كشور عربستان سعودي نيز در رده سي و سوم به چشم مي خورد.
كشورهاي فرانسه ، ژاپن و چين داراي بيشترين نماينده در اين ليست پنجاه نفره مي باشند.

 

 

عنوان نظر :
نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل :
نظر شما :
کد امنیتی :
 
© کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به ایمان جمشیدی می باشد.